پرده زبرا
معرفی اجمالی

پرده زبرا یکی از شناخته شده ترین و پر فروش ترین پرده های حال حاضر در ایران و جهان است. انواع مختلفی از این پرده در گروه تولیدی پرده بان رازینوس تولید می شود. از قبیل پرده زبرا ساده، پرده زبرا چاپی، پرده زبرا چاپی سه بعدی و پرده زبرا چاپی دو مکانیزم. در این نوشته ما به معرفی پرده زبرای چاپی دو مکانیزم می‌پردازیم. در ادامه با ما همراه باشید.

پرده زبرای چاپی دو مکانیزم، مانند انواع دیگر پرده های زبرا که در این مجموعه تولید می شود، از جنس پارچه است. پارچه مورد استفاده در این پرده، از کشور ترکیه وارد می شود و از کیفیت بالایی برخوردار است.

پرده زبرای چاپی دو مکانیزم، همانند پرده زبرای چاپی معمولی است با این تفاوت که یک لا دارد و همچنین یک لایه آستر جداگانه در پشت آن قرار می گیرد. این پرده از دو گیربکس جداگانه بهره می برد که هر یک وظیفه دارند زبرای یک لا و آستر پشت آن را به صورت مستقل از یکدیگر، باز و بسته کنند. به عبارت دیگر، در پرده زبرای چاپی دو مکانیزم، زبرا و آستر جدا از هم تعبیه شده اند که خود دارای گیربکس و زنجیر(نخ) مستقل هستند.

نام دیگر پرده زبرای چاپی دو مکانیزم، زبرای شب و روز است. به این معنی که به هنگام روز می توانید زبرای یک لا را پایین بدهید و آستر را بالا بکشید تا نور خورشید به صورت ملایم وارد فضای داخلی شود. در هنگام شب نیز می توانید علاوه بر زبرا، آستر پشت آن را هم پایین بیاورید تا مانع از دید فضای خارجی به فضای داخلی شوید.

قابلیت چاپ

پرده زبرای چاپی دو مکانیزم قابلیت چاپ یک رو و چاپ دو رو دارد. به این معنی که شما می توانید تصویر دلخواه خود را فقط روی زبرا چاپ کنید، که به آن زبرای چاپی دو مکانیزم یک رو چاپ می گویند. در این حالت می توانید بسته به سلیقه و نیاز خود زبرای پنج سانتی، زبرای دو سانتی یا زبرای یک سانتی سفارش دهید. همین طور می توانید تصویر مورد نظر خود را علاوه بر روی زبرا، بر روی آستر هم چاپ کنید که به آن زبرای چاپی دو مکانیزم دو رو چاپ می گویند. در صورتی که انتخاب شما پرده زبرای چاپی دو مکانیزم دو رو چاپ باشد، توصیه می شود که از تصاویر متفاوت برای چاپ بر روی زبرا و آستر استفاده نکنید. بهتر است که هر دو تصویر یکسان باشند. 

طریقه نصب پرده زبرا چاپی دو مکانیزم

پرده زبرا چاپی دو مکانیزم دارای یک قاب با کیفیت از جنس آلومینیوم است که به راحتی به سقف یا دیوار می توان آن را نصب کرد. همراه این پرده چند عدد پایه موجود است که آنها را می بایست در محلی که می خواهید پرده را نصب کنید به سقف یا دیوار و با فواصل منظم پیچ کنید. سپس کافی ست قاب پرده را روی این پایه ها گذاشته و فشار بدهید تا قاب درون پایه ها جا بیفتد. به همین راحتی پرده نصب می شود.

مکانیسم عملکرد

پرده زبرا چاپی دو مکانیزم دارای دو عدد زنجیر (نخ) و گیربکس جداگانه است. یکی برای لایه زبرا و یکی برای لایه آستر. هر کدام از این لایه ها به صورت مستقل توسط این زنجیرها و گیربکس هایشان در جهت بالا و پایین حرکت می کنند و قابل کنترل هستند.

ویژگی های پرده زبرا چاپی دو مکانیزم

به طور خلاصه در زیر به ویژگی های پرده زبرا چاپی دو مکانیزم اشاره می کنیم:

- کیفیت بالای متریال مورد استفاده

- چاپ تصاویر دلخواه

- قابلیت یک رو چاپ و دو رو چاپ

- جنس مقاوم در برابر آب

- جنس مقاوم در برابر نور خورشید

- قابلیت سایه روشن جهت تنظیم میزان نور عبوری

- قابل شستشو

- امکان تولید در ابعاد دلخواه

طریقه شستشوی پرده زبرا چاپی دو مکانیزم

با یک دستمال نرم و مرطوب و مقداری مایع دستشویی یا ظرفشویی، می توان لکه ها و آلودگی های قرار گرفته بر روی پرده را پاک کرد و سپس با یک دستمال نرم و خشک، محل را خشک کرد. برای گرد گیری نیز می توانید از یک دستمال نرم و خشک استفاده نمایید.

 

در زیر تعدادی از نمونه های طرح و مدل پرده زبرا چاپی دو مکانیزم  را که در گروه تولیدی پرده بان رازینوس به تولید می رسد مشاهده می کنید. جهت دریافت آرشیو دسته بندی شده تصاویر قابل چاپ بر روی پرده زبرا، با شماره 09383794478 تماس بگیرید