معرفی اجمالی

پرده زبرا یکی از شناخته شده ترین و پر فروش ترین پرده های حال حاضر در ایران و جهان است. انواع مختلفی از این پرده در گروه تولیدی پرده بان رازینوس تولید می شود. از قبیل پرده زبرا ساده، پرده زبرا چاپی، پرده زبرا چاپی سه بعدی و پرده زبرا چاپی دو مکانیزم. در این نوشته ما به معرفی پرده زبرای چاپی می‌پردازیم. در ادامه با ما همراه باشید.

پرده زبرای چاپی، مانند انواع دیگر پرده های زبرا که در این مجموعه تولید می شود، از جنس پارچه است. پارچه مورد استفاده در این پرده، از کشور ترکیه وارد می شود و از کیفیت بالایی برخوردار است.

پرده زبرای چاپی از دولایه پارچه  تشکیل شده که به صورت رولی باز و بسته می شود. امکان چاپ تصاویر دلخواه بر روی این پرده فراهم است. پرده زبرا را هم می توان به صورت یک رو چاپ نمود و هم دو رو. در صورتی که چاپ یک رو باشد، تصویر مورد نظر بر روی ارتفاعی که در سفارش ثبت شده چاپ می شود و مابقی پارچه که لایه پشتی پرده را تشکیل می دهد به صورت سفید خام است. اگر چاپ دو رو باشد تصویر بر روی لایه پارچه پشتی هم به چاپ می رسد. فقط در چاپ دو رو باید به این نکته توجه کرد که در هنگام تنظیم میزان سایه روشنی پرده، در اثر انطباق تصویر رو و تصویر پشت پارچه بر روی هم، ممکن است از وضوع تصویر کاسته شود. به همین خاطر در چاپ دو رو توصیه می شود که تصویر رو و تصویر پشت پرده با هم یکسان باشند تا کمترین میزان کاهش وضوح تصویر را داشته باشیم.

 همان طور که در تصاویر مشخص است، پرده های زبرا به صورت راه راه هستند و یکی در میان از تور و آستر تشکیل شده اند. تصویر دلخواه مشتری به صورت یکپارچه و سراسری هم روی تور و هم روی آستر به چاپ می رسد. پهنای تور و آستر در حالت عادی پنج سانت است که اصطلاحا به آن زبرای پنج سانتی هم گفته می شود. در گروه تولیدی پرده بان رازینوس ما این امکان را داریم که علاوه بر زبرای چاپی پنج سانتی، زبرای چاپی یک سانتی و دو سانتی را نیز تولید کنیم. هرچه پهنای راه راه های تور و آستر کمتر باشد، به عنوان مثال دو سانت یا یک سانت، نما و وضوح تصاویر چاپ شده بر روی پرده هم افزایش می یابد و نور فضای کمتری برای عبور پیدا می کند. در صورتی که فضای شما تاریک است و مایل هستید حجم نور بیشتری در روز از پرده عبور کند و فضای شما را روشن کند، پیشنهاد ما این است که از پرده زبرای چاپی پنج سانتی استفاده نمایید.

طریقه نصب پرده زبرا چاپی

پرده زبرا چاپی دارای یک قاب با کیفیت از جنس آلومینیوم است که به راحتی به سقف یا دیوار می توان آن را نصب کرد. همراه این پرده چند عدد پایه موجود است که آنها را می بایست در محلی که می خواهید پرده را نصب کنید به سقف یا دیوار و با فواصل منظم پیچ کنید. سپس کافی ست قاب پرده را روی این پایه ها گذاشته و فشار بدهید تا قاب درون پایه ها جا بیفتد. به همین راحتی پرده نصب می شود.

مکانیسم عملکرد

پرده زبرا یک زنجیر دارد که توسط آن می توانید پرده را در جهت بالا و پایین باز و بسته کنید. با بالا و پایین کردن پرده می توان به حالت های مختلفی از سایه روشن دست یافت و میزان نور عبوری را کم و زیاد کرد.

ویژگی های پرده زبرا

به طور خلاصه در زیر به ویژگی های پرده زبرا چاپی اشاره می کنیم:

- کیفیت بالای متریال مورد استفاده

- چاپ یک رو و چاپ دو رو

- جنس مقاوم در برابر آب

- جنس مقاوم در برابر نور خورشید

- قابلیت سایه روشن جهت تنظیم میزان نور عبوری

- قابل شستشو

- امکان تولید در ابعاد دلخواه

طریقه شستشوی پرده زبرا ساده

با یک دستمال نرم و مرطوب و مقداری مایع دستشویی یا ظرفشویی، می توان لکه ها و آلودگی های قرار گرفته بر روی پرده را پاک کرد و سپس با یک دستمال نرم و خشک، محل را خشک کرد. برای گرد گیری نیز می توانید از یک دستمال نرم و خشک استفاده نمایید.

در زیر تعدادی از نمونه های طرح و مدل پرده زبرا چاپی را که در گروه تولیدی پرده بان رازینوس به تولید می رسد مشاهده می کنید. جهت دریافت آرشیو دسته بندی شده تصاویر قابل چاپ بر روی پرده زبرا، با شماره 09383794478 تماس بگیرید.